Ne-am îndrăgostit de Bulgaria după ce am vizitat Balcic: plimbările pe malul mării și Castelul Reginei Maria ne-au cucerit aproape instantaneu. În fiecare an am devenit mai curajoși și am început să vizităm mai multe locuri, tot mai departe de România. După ce am vizitat Capul Kaliakra, Ferma de midii Dalboka și plaje atât de pustii încât până și localnicii au uitat de ele, ne-am aventurat tot mai jos, în sud. Anul trecut am făcut prima vacanță în Nessebar și ne-a plăcut atât de mult încât ne-am întors și în 2019.

A rose by any other name would smell as sweet, spune Julieta lui Shakespeare. Adică trandafirul, oricum s-ar numi, tot superb miroase. Așa se întâmplă și cu orașul din Bulgaria, fie că-l numim noi Nessebar, Nesebar, Nesebur sau chiar Mesembria. Pe o mică peninsulă, vechiul oraș e construit din piatră și lemn, împodobit cu pescăruși și vegetație mediteraneană.

De la Mesembria la Nessebar

Se pare că orașul ar avea vreo 3.000 – 4.000 de ani. La prima noastră vacanță în Nessebar am vizitat micul Muzeu de Arheologie, unde am aflat asta și multe alte informații. Fiind mic și extrem de frumos, nu ne-a plictisit, nici nu ne-a obosit. Nessebar era cunoscut în antichitate sub numele grecesc de Mesembria sau Melsembria, adică orașul lui Melsas. La fel ca Histria, Tomis și Callatis, nu poți vorbi despre Nessebar fără să amintești cultura elenistică, influențele grecești vizibile și astăzi și importanța strategică a portului în vechime.

Spre deosebire de orașele și așezările din România, însă, Nessebar este un adevărat oraș-muzeu și face parte din patrimoniul UNESCO. Aici s-au păstrat clădiri din antichitate, precum agora, acropola și Templul lui Apollo, dar și un zid fortificat de traci. Printre alte monumente, trebuie să recomandăm bazilica Stara Mitropolia (Biserica Sf. Sophia) și fortăreața, care datează din Evul Mediu. Nessebar era unul dintre cele mai importante orașe bizantine de pe coasta de vest a Mării Negre în acea perioadă, iar asta e vizibil la fiecare pas.

Casele din lemn au fost construite în secolul al XIX-lea și sunt tipice arhitecturii zonei Mării Negre. Le recomandăm drept minunate locuri de cazare pentru o vacanță în Nessebar liniștită și plină de frumusețe.

Citește și: Atena: 3 lucruri pe care nu le știi…

Cazare și locuri spectaculoase

Când vine vorba de vacanță în Nessebar, trebuie să luăm în calcul și aspectele practice. Variantele de cazare sunt numeroase, atât în oraș, cât și în Sunny Beach. În Nessebar puteti opta pentru o cameră la un hotel modern, în orașul nou, mai ales dacă vă doriți o variantă mai luxoasă. În Sunny Beach veți avea la dispoziție și mai multe variante similare, toate mai aproape de plajele și distracția din stațiune. Dacă vreți însă să evitați agitația și să vă bucurați mai mult de clădirile vechi din piatră și lemn, puteți alege varianta noastră preferată. Chiar în orașul-muzeu, într-una din casele din lemn de care vorbeam mai sus.

Noi am ales Hotel Tony, cu locație excelentă, chiar pe malul mării și multe recenzii pozitive pe Trip Advisor. A fost hotelul perfect în prima vacanță în Nessebar și ne-am întors cu drag aici și în 2019. Camerele sunt curate, prietenoase cu bugetul, multe au terase și vedere la mare, iar proprietarul ți le prezintă înainte să plătești. Seara, liniștea e întreruptă doar de croncănitul pescărușilor și de zgomotul valurilor. În plus, e aproape de multe restaurante excelente, are WiFi, iar Trip Advisor spune că este și Pet Friendly.

Foarte aproape de hotel se află o mică plajă – Buna Beach, cu pietriș și valuri, foarte bună pentru o sesiune de înot dimineața. Plaje cu nisip fin am găsit în Sunny Beach sau, puțin mai aproape, în partea mai nouă a orașului – Nessebar South Beach. Și pentru că nu se poate vacanță în Nessebar fără obiective turistice pe măsură, recomandăm Amfiteatrul Antic, Biserica Sf. Ioan Botezătorul, care este chiar lângă el, Muzeu de Arheologie, care poate fi vizitat în 15 – 20 minute și bazilica Stara Mitropolia.

Citește și: #flawlesscrete

Restaurante, cafenele și fast-food-uri

Chiar lângă Hotel Tony se află o mică cafenea unde noi am mâncat felii de pizza, hamburgers și alte sandviciuri delicioase, după fiecare vizită în oraș. Tot aproape am descoperit și crama Mesembria Winery, de unde am cumpărat cel mai bun vin pe care l-am băut vreodată: vin de zmeură.

Am mâncat la foarte multe restaurante și nu ne-a dezamăgit mâncarea nicăieri. Memorabile au fost: Kalisto, Familia Fish&Grill, Seagull, The Old Mill și Krim. Însă două altfel de locații ne-au impresionat și la ele ne-am întors și in 2019: Fast Food Koni, unde am mâncat clătite proaspete și deliciose, la preț mic și cafeneaua Cafe Mirage, unde ne-am băut cafeaua printre papagali. După fiecare vizită la Cafe Mirage ne-am întors pe jos în orașul vechi, traversând podul și făcând un popas la vechea moară de lemn de la intrare.

Paralel cu moara de lemn, simbol al orașului, impresionează la intrare și statuia Sf. Nicolae, mereu scaldată în razele soarelui. Parcă te îmbie la o vacanță în Nessebar, oraș-muzeu desprins din alte vremuri.

Lifestyle & Leisure

3 Replies to “Vacanță în Nessebar: #flawlessnessebar”