Am mai stat de vorbă cu ea și vom mai sta, pentru că Andreea Glodea Paleologu s-a transformat din vrăjitor al cuvintelor în media tradițională în Account Director și Partner în cadrul agenției MarCom Sag Media Communications. A gestionat lansarea și strategia de dezvoltare social media pentru magazine online internaționale din Cehia, Polonia, Grecia, cu prezență și în România. Agenția Sag Media Communications gestionează conturile social media ale unor jucători de top din domeniul industrial, tehnologic, medical & pharma, retail, construcții, transporturi și curierat, pentru companii de business process outsourcing, start-up-uri din IT, ONG-uri.

Așa că avem ce să ne spunem, dar și ce secrete să aflăm dintr-o discuție cu ea. Și n-ar sta chiar flawless lucrurile, dacă nu am împărtăși totul cu voi.

Andreea Glodea Paleologu

 

Hai să vorbim despre cuvinte cheie. Ce înseamnă “online persona” și câtă legătură are cu personalitatea noastră reală sau cu brandul pe care îl promovăm?

A crea an online persona pentru un brand sau pentru brandul personal e sine qua non în strategia MarCom inteligentă a unei companii sau a unui profesionist din orice domeniu, care consideră că ajunge mai ușor, mai credibil, mai eficient la audiența și targeturile de interes.

În fapt, aș deveni conceptul ăsta ca o prezență digitală smart, care targetează audiența potrivită, cu bugetul potrivit, într-un mix de marketing și comunicare sănătos și congruent. Dacă se realizează la modul profesionist, devine un proces autentic, smart, calibrat și asumat, o expresie apersonalității noastre și/sau a valorilor de brand.

Aș face o precizare importantă în contextul ăsta: mare atenție la trenduri și la subsumarea lor în conturarea acestei online persona. E firesc să valorifici viralitatea unor evenimente și sezonalitatea în online, dar e foarte periculos să te bazezi doar pe formule care la alții merg – asta nu înseamnă că vor merge și la tine.

Citește și: INTERVIU Andreea Glodea Paleologu

Andreea Glodea Paleologu în cadrul unui eveniment Glami

Poate orice brand să aibă o prezență de succes pe social media? Se schimbă lucrurile când vorbim despre personal branding?

O să răspund franc: nu orice brand și nu oricum, într-o direcție fără finalitate, “tot înainte ca pionierii” ori pe deviza “vreau și eu ce are concurența”. 🙂 Sunt multe companii care nu știu ce tip de conținut social media li se potrivește, căror audiențe li se adresează prin conținutul ăsta – și ce e cel mai trist: nici nu au o idee clară despre ce vor să obțină prin prezența social media. Like-urile și numărul de followers chiar nu cred că ar trebui să rezume targeturile. În plus, borne fade, precum “creștere”, “câștig”, “ce are/face concurența”, “să vedem că mișcă ceva”, nu cred că sunt indicatori de performanță relevanți.

Cât despre personal branding, aș spune că tot ce postăm pe conturile social media e un început de personal branding.
Câtă vreme sunt definite niște obiective și există o strategie în spatele acestor postări – și, foarte important – și niște resurse alocate pentru acțiunile în cauză, cred că da, putem vorbi despre o prezență cu potențial succes în social media.

Care sunt momentele greu de depășit în social media?

Pentru unele pagini și unele persoane publice – chiar și review-urile obiective, în care respectiva companie primește și critici constructive, nu doar laude. Cred, de asemenea, că am depășit perioada clickbait-urilor, care mi se par atroce pentru orice entitate în social media și pot antrena vârtejuri comunicaționale de care e bine ca orice companie să se ferească.

Se pune foarte mare focus pe viralitate și storytelling, mai nou, dar așteptările audiențelor trebuie satisfăcute, iar o companie sau persoană publică fără o echipă în spate care să gestioneze expectanțele create și întreținute va trece mai greu peste potențiale astfel de momente.

Exceptând domenii foarte sensibile – care țin de opinia publică și de persoane ori companii în slujba publicului – care comportă comentarii distincte, crizele de imagine pornesc în social media fie ca un ecou al unor acțiuni din offline, fie din dorința de publicizare agresivă, prost plasată și endorsată, cu bugete strangulate și greșit valorificate, senzaționalistă și cu scopul doar de a atrage atenție efemeră. Total nerecomandat!

Citește și: Ce este TikTok

Care sunt secretele tale pentru a depăși aceste momente și ce strategii ai aplicat cu succes pentru clienții tăi?

N-aș spune că sunt secrete, mai degrabă chestiuni de expertiză și de bun simț, în discuția cu clienții noștri, care au încredere în recomandările noastre – ale mele și ale colegilor mei. O deschidere a clienților către sfaturi pro sau contra în social media este dată de încrederea câștigată de noi pe fapte, nu doar vorbe. E o deviză care ar trebui să li se aplice tuturor profesioniștilor MarCom.

Andreea Glodea Paleologu, Sag Media Communications

Online înseamnă fast and furious, uneori. Mai putem vorbi despre content de calitate în era digitală?

Depinde cum definim calitatea. 🙂 Cum spuneam, nu recomand și nu recomandăm conținut subțirel, senzaționalist sau menit să aducă lead-uri/comenzi/clienți fără substanța care ar trebui să succeadă. De exemplu, în 90% din cazuri, noi facem follow-up zilnic cu departamentele de Marketing/Vânzări/Customer Service ale clienților pe care îi consiliem în social media, ca să ne asigurăm că ce am livrat noi, ca specialiști MarCom, are o finalitate profesionistă.

Care sunt previziunile tale pentru viitorul social media pe piața românească?

Chiar discutam zilele trecute, în cadrul unui eveniment la care am participat, că, așa cum e-commerce-ul în România e în creștere, și activitatea social media se va intensifica. Cred că vom asista la o revoluție digitală în sectoare de activitate tehnice, industriale și sper că toate companiile vor lucra eficient la campanii de employer branding și recruitment marketing care să implice potențialul oferit de social media.

Ce recomandări flawless ai, ținând cont de cele de mai sus?

Multe companii nu știu să își definească obiectivele pe care vor să le atingă prin social media. Recomandarea principală ar fi să nu își definească obiective nerealiste, inadaptate brandurilor lor și care să nu aibă finalitate practică. Vânzarea de servicii și produse nu mai are de mult apetență în social media fără o poveste de brand – corporate sau personal – la care utilizatorii să își dorească să se întoarcă zi de zi.

How to...

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *