TikTok, o aplicație social media de care cel mai probabil nu ai auzit, face ravagii printre adolescenții din toată lumea. Ce este și când va ajunge și pe telefonul tău? Citește mai departe în ghidul nostru.

Ce este TikTok

Într-o lume dominată de Facebook, Instagram și Twitter, o companie chineză a luat cele mai esențiale trăsături ale acestor aplicații și le-a transformat în TikTok. Aplicația s-a născut în această formă în 2018, din fuziunea aplicațiilor ByteDance și musical.ly.

Utilizatorii pot crea videoclipuri de maximum 15 secunde, aplicația punând la dispoziție diverse efecte sonore sau filtre. Punctul forte vine din ușurința cu care un utilizator poate edita un clip, poate adăuga emoji sau chiar să lipească mai multe bucăți video.

În prezent, nu se pot distribui alte tipuri de conținut, TikTok fiind exclusiv dedicat scurtelor video-uri. Feed-ul este compus din filmulețe, ușor de „scrollat” în sus și în jos. Simplu, fără click-uri sau gesturi suplimentare.

Provocarea, motorul adolescenților

Unul din feature-urile care au stat la baza exploziei de popularitate în cazul TikTok este posibilitatea de a răspunde unui video cu un alt video. Astfel, utilizatorii s-au „întrecut” în postări cât mai funny sau ofensive. Milioane de copii/adolescenți participă la fel de fel de provocări tip lip sync, dansează sau spun o glumă.

Un exemplu de filmuleț popular pe TikTok

Combinația de video plus hashtaguri relevante s-a dovedit câștigătoare pentru noua aplicație, care înregistrează noi recorduri de utilizatori în fiecare lună.

În plus, pentru a petrece cât mai mult timp online, aplicația sugerează utilizatorilor un fel de misiuni zilnice, adaptate fiecărui utilizator în funcție de țară și preferințe. Potrivit companiei, utilizatorii petrec în medie 52 de minute pe zi în rețea, fiind văzut ca un remediu anti-plictiseală.

Iată o compilație cu meme-uri amuzante culese de pe TikTok:

TikTok a ajuns la un miliard de descărcări

Potrivit datele Sensor Tower, aplicația a fost descărcată de peste un miliard de ori, având peste 500 de milioane de utilizatori din întreaga lume. Un aspect extrem de important pentru publicitari este faptul că 40% dintre utilizatori au sub 24 de ani.

TikTok a fost descărcată pe mobil anul trecut de 683 de milioane de ori. Spre comparație, Facebook a înregistrat 770 de milioane de descărcări, iar Instagram, 441 milioane.

Dacă Facebook înregistrează o pondere tot mai mică de adolescenți și popularitatea Instagram printre tineri începe să pălească.

Mai mult, artiștii comerciali au acum la dispoziție un canal prin care să ajungă la public.

Smiley – TikTok

 

Succes, succes, dar nu fără probleme și scandaluri

În luna februarie a acestui an, compania din spatele aplicației a primit o amendă în SUA în valoare de 5,7 milioane dolari, pentru că ar fi colectat ilegal date despre copii.

Al doilea scandal a fost legat de cenzură: anul trecut, compania a interzis în China personajul de desene animate Purcelușa Peppa (Peppa Pig).

Pe motiv că ar avea o influență negativă asupra societății, aproximativ 30.000 de video-uri cu hashtag-ul #PeppaPig au fost eliminate de pe platformă.

În contextul în care aplicația chineză devine tot mai populară în țările europene și în Statele Unite, TikTok a intrat sub radarul autorităților din toată lumea.

Acum nu mai ai niciun motiv să spui că nu știi despre nimic despre noul hype în materie de social media. Dacă ți-a plăcut articolul, distribuie mai departe „ințelepciunea” acestui ghid Flawless.

Citește și: Chestii de pe social media care nu ar trebui să apară în viața reală

Lifestyle & Leisure

4 Replies to “Ce este TikTok, aplicația care face Facebook și Instagram să pară învechite”

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *