O femeie de succes este o femeie flawless, iar succesul se măsoară cel mai bine chiar prin ochii și prin atitudinea ei. Nu este ușor să ne facem visurile să devină realitate, dar nimic nu este imposibil dacă avem încredere în forțele noastre și îndrăznim să pictăm viața de business în propriile noastre culori. Procesul nostru de creștere și dezvoltare este permanent, iar asta înseamnă și să căutăm inspirație la alte femei de succes. Astăzi vă prezentăm un interviu exclusiv cu o astfel de femeie curajoasă. Aflăm de la Andreea Glodea Paleologu, Account Director MarComm Sag Media Communications, ce înseamnă o carieră de antreprenor în România. Sfatul ei? Să renunțăm la perfecționarea în poker pentru o miză smart în blackjack.

Știu că ai lăsat în spate o carieră de succes în presă pentru a te dedica unei afaceri proprii. Ce înseamnă schimbarea de carieră pentru o femeie flawless?

Am lăsat în spate anii de activare în jurnalism doar cronologic, regăsesc declinări ale meseriei de jurnalist în fiecare zi în interacțiunile pe care le am, în „ritualurile” pe care le urmez – spre exemplu, îmi încep aproape fiecare dimineață cu revista presei – e drept, lecturată pe suporturile online ale publicațiilor. Anii de presă m-au ajutat să interacționez cu persoane din diverse medii, să valorific documentarea la maximum, să mă pun în pielea celuilalt, să pun sub semnul întrebării diverse scenarii de creștere și evoluție, să am mereu privirea de ansamblu în minte. Ultimii ani în presa online îndeobște m-au ajutat să îmbin creativitatea cu spiritul analitic, să am în vedere targeturile și indicatorii de performanță, să “îmblânzesc” relația cu cifrele.

În cazul meu, asta înseamnă o parte din a fi flawless – a încerca să (te) crești natural, fără a “arde” nicio etapă, a fi dornic(ă) de schimbare – dar nu doar de dragul schimbării. A-ți învinge temerile, a deveni mai puternic(ă) și a-ți contura propriul drum, fără a uita să faci bine și să lași cât de mult bine poți în urma ta. Ca să concluzionez, în orice carieră apar, în orice moment, schimbări mai mici sau mai mari.

Schimbările trebuie să te echilibreze, să te anime și să te definească în orice moment al discuției, în opinia mea, indiferent că ești bărbat ori femeie. Mai ales când te numești Andreea și, ești, by default, o femeie curajoasă.

Când ai creat Sag Media Communications, ai schimbat un drum știut și sigur cu o carieră de antreprenor și un concept relativ nou în România: o agenție boutique marcomm. Cum te-a cucerit această idee de business?

În Sag Media Communications nu sunt singură, iar ideea de agenție boutique MarComm ne aparține mie și managing partnerului agenției. Este însă, fără doar și poate, a labour of love, pentru care am riscat cu toții, toți colegii… un risc calculat. Ne-am dorit să fim unii dintre pionierii vocali ai conceptului de agenție boutique în România, în care ne rezervăm și noi, ca furnizori de servicii, supremul drept de veto de “chimie” cu partenerii care ne accesează serviciile. Pentru mine, echipa este cuvântul de ordine.

Ca antreprenor, în primul și în primul rând trebuie să faci echipă bună cu tine, pentru ca în relație cu colegii tăi să fii echilibrat, pasionat, dedicat. La primele solicitări de colaborare, am făcut, deci, un ”conclav” și am decis că, da, avem toate auspiciile să pornim pe acest drum. Palpitant, motivant și care sunt sigură că ne rezervă multe lecții și satisfacții în viitor.

Când vorbim despre agenții boutique, vorbim despre comunicare de nișă, branduri selecte și atenție la detalii. Care e, însă, secretul unui business de succes?

Secretul e un cumul de factori – expertiză, flexibilitate, comunicare, dedicare, încredere, care se concretizează în rezultate. Practic, aș zice că trebuie să „walk the walk and talk the talk.”

Ce servicii oferă Sag Media Communications și care sunt acele lucruri care vă fac unici și irezistibili pentru clienții voștri?

Cred că toți clienții noștri știu că pot conta pe noi în orice moment, că suntem oameni faini și implicați, că facem în orice moment o prioritate din nevoile lor și ne gândim constant cum să îi punem mai bine în valoare. De la content marketing la PR online, comunicarea integrată online și offline, până la campanii de performanță online, oferim servicii MarComm rapide, eficiente și tailormade, cu precădere companiilor mici și mijlocii, start-up-urilor și ONG-urilor.

Fiindcă tot am ajuns la clienți, portofoliul unei agenții spune mai multe decât orice carte de vizită. Poți să ne dezvălui câteva nume și date?

O să las website-ul nostru – www.sagmediateam.com – și website-ul de portofoliu – http://andreea.sagmediateam.com – să “vorbească” cel mai bine pentru noi. Suntem mândri că am lansat operațiuni locale, am gestionat bugete de șase cifre, am ajutat la conturarea unor campanii de branding notabile, am organizat evenimente și am dezvoltat campanii de comunicare ce au ca scop îmbunătățirea vieții românilor.

Afacerea proprie (sau nu) este un aspect important al vieții pentru orice femeie puternică și independentă. Care sunt celelalte lucruri cu adevărat importante?

Cred că o femeie este un vector în sine, cred că femeile în business sunt key-decision-makers în multe domenii și cred că acest lucru se situează pe un trend ascendent la nivel global. Cred că este extrem de important ca femeile să se împlinească prin diverse acțiuni conexe, să pună preț pe dezvoltarea personală, să învețe constant. Și să nu uite să fie femei, să se răsfețe și să-și răsfețe sufletul, pentru că, în felul acesta, îi vor “atinge” în bine pe cei din jurul lor.

Ce ar trebui să știe orice doamnă, dacă cochetează cu antreprenoriatul?

Că trebuie să fie bărbată în anumite circumstanțe, fără să uite să-și afișeze feminitatea, că vor exista circumstanțe în care trebuie să dovedească poate dublu, ori triplu că știe despre ce vorbește și că nu e doar a pretty face. Că trebuie să-și asculte intuiția, să viseze cu capul pe umeri, să fie cumpătată, dar și să riște big adeseori, să asculte mai mult decât să vorbească – și atunci când vorbește. Și, cel mai important, că trebuie să se înconjoare de echipa potrivită.

Se spune că „fortune favours the brave.” În ce măsură avem nevoie de curaj la începutul propriei afaceri și cum se schimbă lucrurile pe parcurs?

Curajul se șlefuiește, dar trebuie mereu susținut de fapte. Eu cred în norocul pe care ni-l facem noi însene – atunci când apare o șansă, cu atât mai mult. Back-up plan-ul în master plan te poate scuti, însă, de multe ori de nopțile nedormite. Cred că din postura de business maker e de multe ori greu să fii cumpătat și echilibrat, căci sunt multe de pierdut, pe cât sunt de câștigat. Trebuie să fii capabilă ca antreprenor să îți faci în orice moment o analiză SWOT incisivă și să înveți din asta, să te redresezi, să te repliezi și abia apoi să acționezi.

Se vorbește foarte multe despre egalitate de gen în ultima vreme, despre rolul femeilor în domenii cheie, dar și despre sindromul burnout. Care este cel mai mare dușman al doamnelor de succes?

În opinia mea, să pici în capcana dezorganizării, indolenței, a himerelor nesusținute de capitalul uman și financiar, să pierzi viziunea de ansamblu, să uiți că trebuie să te dezvolți. Aș spune că, de multe ori, antreprenorii tind să joace poker, când, de fapt, ar trebui să se perfecționeze, în primul și în primul rând, în blackjack.

Toate lucrurile de mai sus fac apel la egalitate, dar asta nu înseamnă că nu există și diferențe de gen. Ești de părere că femeile fac afaceri din tot sufletul și investesc mai multă emoție în business-ul lor?

Fără doar și poate! Am atâtea exemple de femei care fac afaceri pentru alții, cât și pentru ele însele magistral. Femeile adesea nu sunt conștiente de capitalul pe care îl dețin, că au schimbat și schimbă lumea de milenii. Și că vor continua să o facă – ideea e să o facă classy, sassy, lăsând în urmă o “aromă” de inteligență, eleganță, dârzenie și îndrăzneală. Cred că nu suntem, încă, atât de unite în diferențele noastre încât să ne dorim și să avem curajul să schimbăm lumea așa cum o putem face. Eu, una, voi scrie, voi promova și voi milita pașnic, dar pertinent, pentru asta – și știu că nu sunt singura!

Andreea Glodea Paleologu este Account Director & Partner în cadrul agenției boutique MarComm Sag Media Communications, cu care colaborează și www.flawless.ro. Are o experiență de peste nouă ani în presa scrisă, online și content marketing și cinci ani în marketing online, despre care puteți afla mai multe din acest portofoliu online.

How to...

4 Replies to “INTERVIU Andreea Glodea Paleologu: Antreprenorii tind să joace poker când ar trebui să se perfecționeze în blackjack”

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *