Fie că ești jurnalist, fotograf, blogger sau pur și simplu o persoană normală care își dorește o serie de fotografii demne de o revistă glossy, trebuie să știi cum se organizează o ședință foto. Secretele succesului se ascund atât în creativitate și detalii, cât și în planificare atentă și corectă. Deși în reviste și reclame fotografiile par adevărate portaluri magice către o lume perfectă, elegantă și fabuloasă, în spatele lor se ascunde multă muncă și efort de echipă.

De aceea m-am hotărât să arăt cum se organizează o ședință foto, care sunt lucrurile pe care ar trebui să le faci, dar și ce este sau ar trebui să fie interzis la o ședință foto.

3 lucruri pe care trebuie să le știi înainte de orice ședință foto

Experiența contează. Este adevărat că ședințele foto sunt evenimente de creație  energice și distractive, dar ele pot fi foarte stresante dacă echipa nu este pregătită corespunzător. Deși ne dorim cu toții să promovăm tineri fotografi și noi modele, adevărul este că în majoritatea cazurilor se aplică regula de aur valabilă în orice proiect de business: experiența contează. Oamenii cresc și se dezvoltă cu fiecare proiect, așa că n-ar trebui să fie o surpriză că un model profesionist pozează mai bine decât o prietenă de familie. Asta nu înseamnă însă că nu ar trebui să apelăm la amatori, ci doar să nu ne creăm singuri așteptări prea greu de satisfăcut.

Planificarea este extrem de importantă. Deoarece ședințele foto au o durată fixă de timp, menită să se încadreze în programul echipei, planificarea este fundamentală pentru succes. În plus, deși vorbim despre un eveniment de creație, o ședință foto nu este un eveniment spontan, ci implică mult mise en place. Planificarea îi ajută pe profesioniști să profite de întregul potențial al timpului pe care-l au. În plus, elementele unei ședințe foto sunt co-dependente, așa că planificarea atentă ajută la minimizarea surprizelor și a stresului în ziua shootingului.

Flexibilitatea – un adevărat atu. Unul dintre lucrurile greu de prevăzut și de evaluat corect la alegerea membrilor unei echipe este flexibilitatea. Din păcate însă, este și una dintre cele mai importante calități ale unui profesionist când vine vorba de o ședință foto. Ca organizator, trebuie să fii pregătit să faci un lucru pe care altul va refuza să-l facă. Se prea poate să fie nevoie de cineva să calce un obiect vestimentar, să șteargă o tușă de machiaj, ori pur și simplu să hrănească un fotograf înfometat și țâfnos. Eu am avut noroc de o echipă grozavă și flexibilă la ultima ședință foto, așa că trebuie să le mulțumesc: Laurei Perian, makeup artist, fotografei Vasi Cardon, hairstylistul Costi Stinga și modelului Cristina Stoica.

2 lucruri importante la o ședință foto (pe care nimeni nu vrea să le recunoască)

Foamea este un adversar periculos. O ședință foto poate dura mai multe ore sau chiar mai multe zile. Iar asta înseamnă că echipa are nevoie de un spațiu confortabil, ales cu atenție, dar și de… mâncare. Indiferent ce am putea crede noi, oamenii nu se hrănesc doar cu gânduri bune și creativitate. Nici măcar modelele și fotografii. De aceea este foarte important ca organizatorii să ia în calcul și acest aspect și să ofere echipei măcar o gustare.

La ultima ședință foto pe care am organizat-o, am avut norocul să am la dispoziție tot felul de bunătăți oferite de Sanovita, care s-au dovedit a fi gustările perfecte. De ce? Pentru că îndeplinesc toate criteriile necesare:

  • diferite variante de gustări, ca fiecare membru al echipei să poată alege ce-i place;
  • alternative cu adevărat sănătoase și sățioase, potrivite cu fel de fel de diete, care să ofere toată energia necesară unei zile lungi de muncă;
  • gustări potrivite unui spațiu restrâns, elegant, care să nu pună în pericol machiajul, hainele, accesoriile ori echipamentul.

    Prieteniile ar trebui uitate la ușa studioului. La fel și antipatiile. Este firesc ca oamenii să aibă relații personale și relații de business. Este firesc și ca anumite relații să se contamineze și se întâmplă frecvent ca un anumit fotograf să prefere un make-up artist altuia sau un model altuia. Însă adevărul este că relațiile personale ar trebui uitate puțin, măcar în timpul necesar realizării proiectului. O ședință foto înseamnă creație în timp real, dar și feed-back consistent și adaptare. De aceea este extrem de important să ne putem exprima coerent părerea profesională, fără teama de a ofensa un prieten ori dorința de a ataca un adversar.

Cel mai bun sfat pentru o ședință foto reușită

Distracție, distracție, distracție! Un zâmbet într-un moment critic se poate dovedi mai important pentru o ședință foto reușită decât toate listele din lume. O glumă bună poate face stresul și oboseala să dispară eficient și rapid. De aceea e important să nu uităm să ne și distrăm, să ne transformăm munca într-un moment strălucitor atât în fața camerei, cât și în spatele ei. Până la urmă, orice creator știe că finalul fericit depinde doar de puterea imaginației lui.

P.S. Mai multe despre viața din spatele camerei poți descoperi AICI.

How to...

2 Replies to “Cum se organizează o ședință foto”

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *