Arta subtilă a negocierii este utilă zi de zi. În relații personale, la serviciu, ori de câte ori ne pasionează ceva nou. Negociem totul, de la programul tv pe care-l urmărim cu familia, la balta aleasă cu atenție pentru o nouă sesiune de pescuit. În era digitală, negociem nu doar cuvântul vorbit, ci și cuvântul nescris, dar apăsat cu patos la tastatură. Și e corect să fie așa. Problema apare atunci când ești nevoit să negociezi cu o mașinărie de tăiat frunză la câini. Mai ales dacă a învățat să folosească laptopul sau telefonul.

Ce este o mașinărie de tăiat frunză la câini și de ce ai alege să negociezi cu una

Mașinăria de tăiat frunză la câini nu discriminează, atunci când alege să fie. Poate fi bărbat sau femeie, tânără sau îmbătrânită în momente de aur sublime, dar inexistente, credincioasă în cele sfinte sau habotnică în erezie. Poate avea un business oarecare sau poate lucra fără chef pentru alții. Tot ce face, face cu „emoție, pasiune și din drag de oameni”. Oferă „calitate și respect” și pretinde să fie tratată tot așa. Muncește mult, e mereu la întâlniri sau „în telefoane”, dar nimeni nu pare să știe ce face de fapt.

Toți furnizorii de servicii sunt însă într-un mare pericol atunci când vine vorba de aceste mașinării. Pentru că e tare ușor să te înșeli, să iei mașinăria de om și să-l tratezi ca atare. Să-i oferi calitate și respect, după ofertă. Și să aștepți. Vei fi rapid prins în cursă și „uite banul, nu e banul”, „ia respectul de unde nu-i”. Noroc că m-am gândit eu să scriu articolul ăsta și să-ți explic cum faci rapid distincția între o mașinărie de tăiat frunză la câini și un client serios.

Primul pas pentru a recunoaște o mașinărie este să descoperi cum și-a creat afacerea sau cum a obținut postul de conducere. Dacă ai de-a face cu o persoană care și-a construit „businessul” pe bani de la mami, tati, daddy, baby sau alte alinturi disilabice, cel mai probabil ai de-a face cu o mașinărie de tăiat frunză la câini. Dacă mai e și doritoare de nesting întru sfântul susținator, fă-ți bagajele cât mai repede, urează-i succes în toate și mergi mai departe cu capul sus.

O mașinărie de tăiat frunză la câini poate cheltui timp și bani pentru a te convinge că are o afacere și mare, mare nevoie de serviciile tale. În realitate, nu va face decât să taie în continuare frunză la câini, pe timpul și pe banii tăi.

Cum se derulează o negociere cu o mașinărie de tăiat frunză la câini

Este foarte posibil ca mașinăria să-ți pară inițial clientul perfect. De obicei, are un brand propriu, pe care l-a sădit și l-a crescut de la zero, exact așa cum mai cumpără unii mașini de la băbuțe din Germania. Cu onestitate și pasiune, adică! Înțelege bine că ești specialist în domeniul tău, vrea multe de la tine, îți analizează cu zâmbete portofoliul și-ți promite proiecte câtă frunză, câtă iarbă. Mașinăria de tăiat frunză la câini nu discută despre lucruri vulgare, precum banii, pentru că lucrurile triviale nu ating sfera înaltă în care trăiește.

Fie că ești fotograf, grafician, jurnalist, blogger sau agent de vânzări, mașinăria de tăiat frunză la câini te vrea și abia așteaptă să facă lucruri cu tine. Îți va lăuda munca anterioară, se va entuziasma la proiectele tale, îți va spune cu zâmbetul pe buze că te consideră prieten sau parte din familia brandului de tăiat frunză la câini. Brand care pare mișto inițial, pentru că toate lucrurile frumoase pentru ochi și pentru suflet sunt, în definitiv, inutile.

Odată negocierea încheiată și semnat contractul, tu te vei pune pe treabă, iar mașinăria de tăiat frunză la câini va face tot posibilul să te încurajeze. Îți va spune că totul e perfect, cu excepția a 1.001 detalii minore, pe care le va dori schimbate rapid, aproape instantaneu. Odată realizate schimbările, va regândi complet proiectul. De obicei, cu un motiv serios.

„Nu-l simt” sau „Nu-mi inspiră pasiune” – cam astea sunt argumentele pe care le-am auzit cel mai des de la o mașinărie de tăiat frunză la câini.

De ce ar trebui să-i spui nu

Dacă ești furnizor de servicii sau de conținut de orice fel, cel mai bun lucru pe care-l poți face când dai nas în nas cu o mașinărie de tăiat frunză la câini este să fugi. Preferabil cât mai repede, fără negociere. Altfel vei ajunge în situația mami, tati, daddy, baby. Adică vei plăti lunar cu timp sau bani pentru onoarea de a fi lăsat în pace de mașinăria de tăiat frunză la câini. Nu subestima chestia asta: nimeni nu plătește aiurea un om pentru a sta departe!

Daca însă te încumeți să iei de bună negocierea inițială, te vei afla rapid în situația de a renegocia. Și uite cum decurge o negociere reală cu o mașinărie de tăiat frunză la câini:

Eu, content writer, după ce primesc un mail fără cuvinte sau subiect, cu un articol care nu-mi aparține, fără diacritice și cu text discutabil lizibil: Bună, M. Explică-mi puțin despre ce e vorba cu acel articol pe care mi l-ai trimis. Conținutul e interesant, dar nu este deloc articol. Ar merge mai degrabă pentru altceva. Pentru site, sugerez să începi cu ce ți-am trimis eu – din multe motive, parțial tehnice (n.r. mă refeream la SEO, dar și la tehnici de redactare). Pentru altceva , poate fi chiar potrivit. Însă cu multe modificări.

Mașinăria de tăiat frunză la câini: Hey, nu sunt cea mai bună povestitoare, dar eu, noi, vedem brandul de tăiat frunză la câini drept un motiv de comunicare, socializare. Un motiv din multe altele care să te facă să revii la noi.

De aceea articolele, conținutul, trebuie să fie friendly, să exprime o emoție. Content, necontent, vreau să ajungem la oameni, nu la un AI.

Eu: Păi sunt puțin confuză. În ideea în care tu ai zis aici că e perfect. Cu mici modificări. Pe care le-am făcut .

Inserez aici screenshot cu o conversație anterioară și subliniez „E perfect!!!”

Mașinăria de tăiat frunză la câini: Brandul de tăiat frunză la câini reprezintă pasiune, muncă și dedicație (mda, dedicație!) pentru produs, pentru oameni, nu pentru vânzări. Sufletul nu se măsoară în cifre. M-am gândit foarte mult la asta.

Eu: Ca povestea ta să ajungă la oameni, ea trebuie să ajungă pe site și să fie indexată de Google. Nu ajunge, nu te indexează, nu ajungi nici tu la oameni. Îți trimit însă și varianta ta, cu modificările de rigoare pentru a putea fi publicată.

Mașinăria de tăiat frunză la câini: Te rog. Sunt sigură că vom reuși să găsim o modalitate să împăcăm și AI și ce vrem să transmitem. Plus că ai scris „ea a spus”. Eu nici nu vreau să-mi apară numele acolo. Ce fac, fac pentru client și zâmbetul lui când apreciază. Nu vreau recunoaștere pentru asta.

Eu: Păi nu e vorba de recunoaștere. Este un interviu!

Dacă luăm un interviu unui medic, referitor la o boală, e rezonabil să îi scriem și numele. Ca cititorul să știe că nu e părerea mea, ci părerea unui om care își iubește meseria. Așa cum iubești tu brandul de tăiat frunză la câini.

Între timp, verific dacă firma de tăiat frunză la câini și-a plătit factura. După cum mă așteptam, nu plătise nimic.

Eu: Observ că nu ați apucat să plătiți pentru serviciile anterioare. Voi reveni cu editarea pentru varianta ta după ce plătiți.

Mașinăria de tăiat frunză la câini se supără, își sună cunoscuții, angajații și furnizorul disilabic de bani, pentru a mă convinge să-i mai scriu ceva, fără să plătească vreo factură. În fond, vorbim despre un brand de tăiat frunză la câini construit din pasiune, care mai e pe deasupra și „motiv de comunicare și socializare.”

În realitate, nu poți negocia cu o mașinărie de tăiat frunză la câini. Mașinăria știe doar să primească și se așteaptă de la tine să oferi. Vei spune că există un singur lucru disilabic pe care ai putea să i-l oferi. Cu sau fără plăcere. Probabil că și pentru ăla ai plăti însă mult, tot așa cum a ajuns sa plătească și daddy, baby. Mai bine refuzi de acum generoasa ofertă.

How to...

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *