Ne pregătim cu toţii pentru prima ediţie a proiectului Content Marketing PRO, cea mai mare conferință dedicată specialiștilor în comunicare digitală. Cu acest prilej, am avut ocazia de a sta de vorbă cu unul dintre cei mai importanţi speakeri, Corina Scheianu, Digital Manager al agenţiei Digital Star. Din propriile spuse, Corina este definită de două elemente importante: pasiunea ei pentru digital și dorința de a se adapta mereu la ceea ce este nou. Cu o experiență de 14 ani în domeniu, Corina poate număra pe degetele de la o mână industriile pentru care nu a avut încă ocazia să lucreze, având în portofoliu colaborări cu branduri cunoscute atât la nivel național, cât și internațional.

Printre proiectele apropiate de sufletul ei se numără: Veteranii depresiei, DOMO – Misspellings on Sale, Jacobs – timp împreună, Lenovo – Yoga, NN – Ce dăm mai departe, Muller – Puțin Fomică, Asiguropedia – #GataPentruViață și cam orice iese pe „poarta” agenției, dar Corina nu se opreşte aici, ci merge mult mai departe. Reuşeşte cu succes acest lucru pentru că nu se sfieşte să împărtăşească informaţii şi idei, atât în cadrul proiectului Content Marketing PRO, cât şi prin acest interviu flawless.

Am căutat mereu să fiu prezentă în locuri unde am libertatea de a evolua, de a-mi hrăni curiozitatea, de a lucra alături de oameni ambițioși și de a nu fi cel mai inteligent om din încăpere.

Corina Scheianu, Digital Star

De la Metropotam la Digital Star, cariera ta este una dedicată comunicării. Cum a început această aventură?

Aventura a început încă din liceu, datorită proiectelor în care eram implicată alături de colegi, iar decizia de a nu da la facultatea de Medicină, ci la Comunicare – Litere a venit pe ultima sută de metri.

Apoi, în vacanța dintre anul 1 și 2 am avut ocazia de a face un internship la Metropotam, ocazie pe care am îmbrățișat-o cu entuziasm și care mi-a deschis noi orizonturi. Managerul de la vremea respectivă a fost cel care mi-a suflat în aripi și mi-a ghidat pașii spre ceea ce sunt acum din punct de vedere profesional. Iar de atunci am căutat mereu să fiu prezentă în locuri unde am libertatea de a evolua, de a-mi hrăni curiozitatea, de a lucra alături de oameni ambițioși și de a nu fi cel mai inteligent om din încăpere.

Care sunt cele mai valoroase experienţe de până acum? Dar cele mai amuzante?

Datorită “adoptării” rețelelor sociale încă de când erau în Beta am avut ocazia să cunosc foarte multe persoane și să trăiesc foarte multe experiențe care acum ar fi costisitoare sau imposibile.

Cele mai valoroase momente sunt cele care mă duc în fiecare zi tot mai aproape de omul care îmi doresc să fiu pentru mine și pentru cei din jur. Iar cele mai amuzante… sunt cele pe care le fac eu să fie așa.

Fiecare zi este valoroasă și fiecare zi este o experiență. Iar dacă nu fac sau nu trăiesc în fiecare zi ceva amuzant sau nu învăț ceva nou, aceea este o zi pierdută. Așadar, îmi este foarte greu să mă limitez la “câteva” și iau totul ca un întreg.

Am trecut printr-o perioadă dificilă, o criză sanitară de proporţii, iar acum vedem efectele unei invazii în ţara vecină. Cum ne adaptăm strategiile de comunicare?

Cu empatie și bun simț. Pare ceva banal la prima vedere, dar când deschizi internetul îți dai seama că este mare lucru să mai dispui de acestea două în vremurile noastre și chiar să fie autentice.

Orice campanie de ajutorare a celor care sunt în nevoie acum, mai mult ca niciodată, mă poate impresiona și face să acționez foarte ușor.

Corina Scheianu

Pentru că tot a venit vorba de crize, spune-mi ce campanii te-au impresionat în perioada pandemiei şi a invaziei din Ucraina.

Cred că acestea sunt două subiecte mult prea sensibile pentru a ne limita la “campanii”, iar atenția oamenilor nu văd să fie pe “ia să văd eu ce a făcut brandul X”. Companiile pur și simplu s-au mobilizat și au ajutat cum au putut, cu puțin, cu mult, cu o vorbă bună. Fiecare individ a pus mâna să facă, mai mult decât să zică, ceea ce consider că este mult mai valoros decât a-ți scoate brandul la înaintare.

De exemplu, alături de echipa mea, am unit clienți ai agenției pentru a mișca lucruri în Kiev și București, dar nu am făcut o campanie din asta, ci pur și simplu ne-am alăturat cu ce s-a putut.

În timpul pandemiei mi-au ajuns la suflet campaniile Barilla (Rooftop Match cu Roger Federer) sau Heineken (We’ll meet again), iar în această perioadă tulbure: Vola.ro și Saga – We are One.

Altfel, orice campanie de ajutorare a celor care sunt în nevoie acum (mai mult ca niciodată) mă poate impresiona și face să acționez foarte ușor.

La nivel personal, simţim cu toţii efectele negative ale acestor crize. Ce ţi-a lipsit în timpul crizei sanitare şi ce îţi doreşti cel mai mult anul acesta?

Mi-au lipsit reuniunile la masa de prânz cu colegii mei – era cel mai amuzant moment al zilei.

Mi-au lipsit ieșirile la teatru sau operă (dar am compensat cu dublarea bibliotecii de acasă).

Mi-au lipsit zborurile cu avionul și îmbrățișările.

Dar sunt un om care se adaptează extraordinar de repede, așa că am așteptat cuminte să poată fi posibile toate acestea sau am găsit soluții: call-uri pe Teams, spectacole online, zboruri cu avionul pe plan “local”.

Cum şi de ce ai decis să faci parte din proiectul Content Marketing PRO, cea mai mare conferință dedicată specialiștilor în comunicare digitală?

În primul rând, în timp ce era stare de urgență, am fost printre early adopters ai Clubhouse (cum spuneam mai devreme, dacă apare ceva nou Hop și eu), unde am legat relații de durată, zic eu, cu persoanele care acum organizează Content Marketing PRO și unde am auzit că este această nevoie de a dezvolta partea de content.

În al doilea rând, tot acolo (pe Clubhouse) am ținut câteva zeci de roomuri împreună cu profesioniști din domeniu, pe teme de marketing, acestea fiind foarte bine primite.

De ce am decis să particip? Pentru că după 14 ani de experiență în domeniu (dintre care aproape 10 în agenție) am strâns ceva informații și am trecut prin multe “trial and error” pe care le pot da mai departe.

Vorba ‘ceea: eu am învățat de la dinozauri, ce vrei să îți povestesc despre ei?

Ce speri să realizezi în cadrul proiectului Content Marketing PRO şi ce alte planuri ai, anul acesta, din punct de vedere profesional?

Ce sper? Sper să împărtășesc o frântură din ce am făcut până acum, să ofer informații prețioase, iar participanții la eveniment să aibă momente de “a-ha!”. Cea mai mare satisfacție a mea este să dau mai departe și să ajut. Este evident că nu pot comprima anii de muncă în câteva zeci de minute, dar pot fi acolo pentru a răspunde unor întrebări/ blocaje și a arăta că nu este important doar ce spui, ci și cum o faci sau când.

Nu cred în planurile împărtășite, prefer să îmi văd în continuare de drumul meu și să ajut cât mai mult pe oricine apelează la mine.

Revista Flawless.ro este una dedicată viciilor noastre cotidiene, fie că vorbim despre parfumuri preferate, lecturi sau spectacole de teatru şi film. Tu ce “vicii” ai?

Oh, să încep precum Salvador Dali: eu nu am vicii, eu sunt un viciu. 😛

Viciile mele se limitează la: cel puțin două spectacole de teatru/ operă (la unele prefer să merg singură) și cel puțin două cărți citite lunar, zboruri cu avionul, parfumuri.

Citeşte şi: INNA…

Citeşte şi: Omid…

How to...

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată.