Consumatorii preferă autentificarea biometrică pentru servicii financiare, conform unui studiu. Mai precis, 93% dintre utilizatorii de dispozitive mobile consideră amprenta digitală, scanarea irisului și alte modalități de autentificarea biometrică superioare la nivel de siguranță clasicei parole, conform unui raport întocmit de Mastercard și Universitatea din Oxford.
Mastercard și Departamentul de Științe Informatice al Universității din Oxford și-au propus să exploreze noile tehnologii pentru a ajuta la dezvoltarea și avansarea unor mijloace care să vină în sprijinul băncilor, astfel încât acestea să înțeleagă rolul tehnologiei biometrice. În acest sens, a fost lansat studiul „Tehnologia biometrică în serviciile financiare: ghid în cinci puncte”.
Ajay Bhalla, Președinte, Global Enterprise Risk& Security, Mastercard, arată că „tehnologia biometrică, inclusă în aria mai vastă a serviciilor financiare concentrate pe client, le oferă oamenilor puterea să aibă acces instant la informațiile lor financiare sau să efectueze o plată”. Bhalla accentuează faptul că „biometria conduce în topul tendințelor către un viitor eliberat de parole„.
Având ca obiectiv îmbunătățirea experienței clienților și siguranța acestora, Mastercard se arată lider de piață în avansarea tehnologiei biometrice în serviciile de plată. Mastercard Identity Check Mobile este acum un serviciu disponibil la nivel global. Posesorii de carduri își pot verifica identitatea prin folosirea scanării amprentei digitale pe telefoanele mobile sau prin tehnologia de recunoaștere facială (selfie).
Având în vedere faptul că tendința de creștere a vânzărilor de smartphones, oamenii de pretutindeni vor avea curând acces la tehnologii care să permită plata biometrică. Prin intermediul iniţiativelor precum colaborarea cu Universitatea din Oxford, Mastercard își accelerează propriul rol de inovator și de companie responsabilă cu propagarea soluțiilor de plată biometrice pe telefon în domeniul serviciilor financiare.