Facebook vrea să ascundă numărul de like-uri colectate de conţinutul publicat pe reţeaua de socializare, au anunțat recent reprezentanţi ai companiei.
Astfel, utilizatorii vor putea în continuare reacţiona la postări apăsând pe butonul de like atunci când le place o fotografie, un text sau un videoclip, însă doar autorul conţinutului respectiv va şti câte persoane au apreciat mesajul.
”Intenţionăm să ascundem numărul de ‘like’-uri pe Facebook”, a declarat un purtător de cuvânt al reţelei de socializare, pentru AFP.
Facebook vrea să ascundă numărul de like-uri, o încercare de a atenua „presiunea socială”
Această schimbare majoră urmărește să atenueze presiunea socială resimțită de utilizatori, deseori likeul fiind asociat cu aprobarea de la prieteni. Odată eliminată această presiune, mai marii Facebook speră ca utilizatorii să se concentreze mai mult asupra conţinutului în sine, mai degrabă decât asupra popularităţii.
Facebook experimentează deja această posibilitate, în unele ţări, pe platforma sa Instagram. Utilizatorii pot şti întotdeauna câte ”like”-uri au obţinut prin publicarea unei fotografii şi de câte ori au fost vizualizate înregistrările video, însă aceste cifre nu mai sunt publice.
În cazul Instagram, testul este programat în perioada următoare, țările vizate fiind Australia, Noua Zeelandă, Irlanda, Italia, Japonia şi Brazilia, potrivit reprezentanţilor platformei, care au adăugat că un test asemănător s-a desfășurat în Canada, în luna mai.
Reprezentanții Instagram au precizat că testul nu va afecta conturile de business şi că utilizatorii vor putea vedea numărul de like-uri ale acestora.
Twitter a încercat această abordare, însă fără succes
Facebook și Instagram nu sunt primele rețele sociale care au testat această abordare. Twitter a testat această metodă, dar a descoperit că utilizatorii erau mai puţin interesaţi de ”tweet”-uri atunci când acestea nu erau însoţite de statistici privind popularitatea.
„Când aceşti indicatori sunt eliminaţi, oamenii sunt mai puţin implicaţi”, a declarat directorul de produs al Twitter, Kayvon Beykpour, în cadrul unei conferinţe de presă organizată în august în San Francisco.
Se pare că ne aflăm într-o perioadă de schimbare a rețelelor de socializare, după o lungă perioadă în care like-ul și „heart-ul” au fost la putere, iar alte platforme, precum Tik-Tok, devin din ce în ce mai populare.
Tu ce părere ai de faptul că Facebook vrea să ascundă numărul de like-uri?
Vezi și: Ce e Tik-Tok, aplicația care face ca Facebook și Instagram să pară învechite
Surse: Agerpres/AFP