Promovarea este foarte importantă pentru succesul oricărei afaceri, strategiile de marketing alese având un impact major asupra vânzărilor sau a consolidării brandului pe piață. Într-un mediu competitiv, unde clienții au devenit foarte selectivi, este esențial să te evidențiezi în fața concurenților, prin originalitate, calitate și profesionalism.
Pentru eficientizarea modalităților de promovare este recomandat să alegi canalele de comunicare potrivite grupului tău țintă de clienți și să îți adaptezi mesajele de marketing, conform așteptărilor acestora. Cea mai folosită strategie de marketing este promovarea prin intermediul rețelelor de socializare, ca Facebook, Instagram, Pinterest sau Twitter. Milioanele de utilizatori ai platformelor de social media te pot ajuta să îți crești afacerea, rapid și cu costuri reduse. Pentru a înțelege mai bine avantajele promovării prin social media, venim în întâmpinarea ta cu 5 sfaturi care te pot ajuta să îți dezvolți afacerea pe Instagram sau pe alte platforme:
1. Oferă cadouri cumpărătorilor.
Pentru a te face remarcat pe piață poți organiza diferite concursuri cu premii interesantesau poți oferi cadouri cumpărătorilor, stimulându-i astfel să îți cumpere produsele și să te recomande prietenilor. Un voucher cadou, un discount sau un accesoriu original, pot cântări mult în decizia de cumpărare și îți pot aduce mulți clienți mulțumiți. Folosește fotografii profesionale, însoțite de mesaje scurte și inedite și cu siguranță mulți utilizatori ai Instagram-ului vor fi tentați să încerce produsele tale.
2. Folosește live-streaming.
Un live streaming, video sau audio, te poate evidenția în fața competitorilor. Prin astfel de transmisiuni este foarte ușor să controlezi mesajul de marketing sau să fii în contact cu publicul țintă, contribuind la dezvoltarea și consolidarea brandului afacerii tale. Utilizatorii platformelor de social media preferă live-streamingul, apreciind transparența oferită de această modalitate de comunicare și promovare.
3. Fii interactiv și răspunde rapid tuturor clienților.
Pe Instagram, ca de altfel pe toate platformele de socializare, este esențial să fii permanent în contact cu potențialii cumpărători și să răspunzi întrebărilor sau comentariilor într-un mod rapid, clar și prietenos. Comunică deschis, transparent cu utilizatorii și încearcă să dezvolți conexiuni care te pot ajuta să îi transformi în clienți fideli. Este crucial pentru succesul afacerii tale să aplici strategiile de promovare care pot contribui la creșterea vânzărilor și la construirea brandului.
4. Folosește hashtag-uri.
Pentru a-ți crește vizibilitatea în mediul online, hashtag-urile pot fi foarte folositoare. Poți să te promovezi prin hashtag-uri deja existente, care sunt populare și pot aduce mulți vizitatori pe pagina ta de Instagram sau poți crea unele noi. În cazul în care decizi să îți creezi propriile hashtag-uri este recomandat să folosești mesaje scurte, ușor de reținut și care să conțină îndemnuri pozitive.
5. Postează doar conținut de calitate.
Pentru a-ți crește notorietatea pe social media este important să folosești doar conținut de calitate, care să exprime foarte clar și sincer beneficiile produselor tale, accentuând profesionalismul și veridicitatea mesajelor de marketing. Respectă principiile și obiectivele companiei, standardele promise pe canalele de promovare și te vei bucura de mulți cumpărători fideli.
Promovarea pe rețelele de socializare este doar una dintre modalitățile de promovare a produselor tale.Pentru rezultatele cele mai bune este recomandat să îmbini mai multe strategii de marketing, pe care să le adaptezi publicului țintă căruia te adresezi.
Citește și: Ce este…
Citește și: Instagram…