Sorana Brătulea, specialist marketing&PR la AFI Cotroceni, este unul dintre oamenii flawless care îmbină o carieră de succes cu pasiuni la fel de frumoase ca ea. Sorana a lucrat ca specialist PR la BlackCab România, după ce și-a făcut „cadeția” în agentii mici de PR de unde a învățat tainele comunicării. Supranumită „The PR Padawan”, a terminat facultatea de Litere din cadrul Universității București și a făcut și un master de Consultanță și Expertiză în Publicitate tot la Universitatea București. Acum, pe lângă cariera de succes la AFI Cotroceni, Sorana testează automobile pentru eblogauto.ro și se dedică pasiunii pentru beauty și fashion, pe Instagram.

Care să fie secretul acestei creativități și care sunt, în cele din urmă, proiectele preferate ale Soranei? „Proiectele care mi-au fost cele mai dragi au fost cele din facultate, deoarece m-am implicat și am lucrat în departamentul de PR al Universității. Cu aceast prilej, am avut ocazia să particip la organizarea unor evenimente mari și să cunosc persoane de rang înalt, cum ar fi Prințul Charles, Principesa Margareta sau secretari de stat ai NATO. A fost o onoare pentru o copilă aflată la început de drum în carieră. Cred că tocmai faptul că am avut ocazia să încep cu evenimente și campanii de PR mari m-a determinat să fiu atât de ambițioasă și să reușesc într-un domeniu care, din punctul meu de vedere, încă nu este înțeles și valorificat pe deplin în România așa cum este în străinătate,” spune Sorana.

Mai multe despre ce înseamnă să fii profesionist în comunicare, dar și dedicat pasiunilor care te transformă într-un om mai bun, aflați într-un nou interviu flawless cu Sorana Brătulea.

Încă de mică îmi plăcea să stau pe canapeaua din sufragerie cu tata și să ne uitam împreună la Formula 1. El era pasionat de acest sport și de fiecare dată când venea dimineața de duminică ne luam popcorn-ul și pariam pe cine va câștiga raliul: Schumacher, Alonso, Hamilton ori Raikkonen?

Sorana Brătulea

Foarte mulți te cunosc virtual de pe YouTube, unde faci recenzii auto faine în cadrul eblogauto.ro. Cum s-a născut pasiunea ta pentru automobile?

Poate părea ciudat pentru o femeie să spună asta, însă încă de mică îmi plăcea să stau pe canapeaua din sufragerie cu tata și să ne uitam împreună la Formula 1. El era pasionat de acest sport și de fiecare dată când venea dimineața de duminică ne luam popcorn-ul și pariam pe cine va câștiga raliul: Schumacher, Alonso, Hamilton ori Raikkonen? Ei erau preferații mei și admiram atât de mult sportul în sine, încât odată cu trecerea timpului am dezvoltat și eu, la rândul meu, pasiunea pentru condus.

Îmi aduc aminte că atunci când intram pe drumul neasfaltat de la țară, tata mă lua în brațe pe scaunul șoferului și îmi lăsa libertatea să controlez volanul mașinii, în timp ce el ținea controlul pedalelor. Era un sentiment incredibil pentru mine, așa că am continuat și în adolescență să caut activități sau jocuri care implicau condusul: carting, am mers de câteva ori și pe motor, iar pe partea de jocuri video, am fost fascinată de Need for Speed. Doar așa puteam să îmi satisfac plăcerea de a conduce, având în vedere că nu împlinisem încă vârsta majoratului. Am așteptat aniversarea celor 18 ani cu nerăbdare ca să îmi pot lua permisul de conducere, dar nu m-am gândit niciodată că aș putea să mă dezvolt și profesional în acest domeniu auto. 

Ulterior, am avut șansa să îi cunosc pe băieții de la Eblog auto, probabil cel mai fain și profesionist blog auto în momentul de față, și nu spun asta doar pentru că îmi sunt dragi, ci pentru ca am căutat întotdeauna să mă asociez cu oameni profesioniști, care creează content de calitate și care nu se abat de la principii indiferent de ceea ce ”prinde” în piață. Acest lucru mi-a plăcut în mod particular la ei, iar în momentul în care mi-au propus o colaborare, am fost mai mult decât încântată să fac parte din echipă. Să nu vă imaginați că este o misiune ușoară pentru o femeie să se remarce într-o industrie care este clar una a bărbaților, însă până acum am primit feedback-uri pozitive și îmi doresc enorm să explorez cât mai mult această nișă.

Este extrem de important să îți creezi o imagine impecabilă și să câștigi loialitatea publicului țintă căruia i te adresezi.

Sorana Brătulea

Care au fost cele mai faine experiențe sau proiecte de comunicare, marketing și PR pe care le-ai trăit și ce ți-ai dori să vezi mai des în România?

Domeniul comunicării nu este unul ușor, așa cum pare, ci este unul extrem de dinamic, plin de provocări, de aceea nu cred că se potrivește oricui. Am primit destul de des remarci de tipul “Ce meserie frumoasă ai, tot timpul participi la evenimente, mergi în cercuri selecte, etc.”, însă puțini își dau seama ce efort și câtă muncă se ascund, de fapt, în spatele acestui ambalaj frumos și plăcut publicului.

Ramura de PR care îmi aduce, personal, cele mai mari satisfacții este organizarea de evenimente. Este o muncă enormă, timp liber limitat de cele mai multe ori, stres, însă nimic nu se compară cu senzația pe care o ai în momentul în care clientul este satisfăcut și evenimentul este un succes. Organizând evenimente, am avut șansa să cunosc o mulțime de oameni de calitate, care mi-au rămas în suflet și cu care am creat legături frumoase.

Din păcate, un lucru care mă întristează este faptul că în România domeniul PR-ului nu este valorificat așa cum ar trebui și nici nu este perceput la fel ca în străinătate. La noi, PR-ul este validat în primul rând pentru vedete, iar eu prefer PR-ul autentic, valoros. Mai apoi, majoritatea companiilor se axează pe componenta de vânzări, neglijând importanța colosală pe care o are construirea imaginii de brand. M-am confruntat, în decursul timpului, cu clienți care își doreau rezultate pe loc, vizibile în cifre și comenzi, iar eforturile mele s-au concentrat în a le explica faptul că, pe lângă a vinde cu orice preț, este extrem de important să îți creezi o imagine impecabilă și să câștigi loialitatea publicului țintă căruia i te adresezi.

Majoritatea companiilor de succes sunt cele care au investit constant în consolidarea imaginii, care s-au implicat în campanii de CSR și care, per total, au știut să își pună în valoare toate USP-urile prin acțiuni de PR.

Anul 2020 a reprezentat o adevărată încercare pentru noi toți pentru că am fost scoși din ritmul în care eram obișnuiți și am fost forțați să ne adaptăm unei noi normalități.

Sorana Brătulea

Pentru că tot a venit vorba despre experiențe, cum ai trăit perioada de izolare și ce descoperiri ai făcut pe plan personal și profesional?

Anul 2020 a reprezentat o adevărată încercare pentru noi toți pentru că am fost scoși din ritmul în care eram obișnuiți și am fost forțați să ne adaptăm unei noi normalități. Iar pentru mulți, incertitudinea și adaptarea forțată creează o mulțime de anxietăți. Și pentru mine a fost un an dificil: am încheiat relația în care mă aflam de 3 ani, m-am confruntat cu provocări, temeri legate de virus, mi-am făcut griji pentru sănătatea mea și a celor dragi mie, însă din fericire nu am luat contact cu COVID-19 până în prezent și sper să nu se întâmple asta nici de acum înainte.

Totuși, lăsând la o parte contextul nefavorabil în care ne-am aflat tot anul, pot să spun că pentru mine 2020 a venit și cu lucruri plăcute.

Pe plan personal, am luat o pauză de la ritmul alert în care se desfășura viața mea și am reușit să am mai mult timp pentru mine. Surprinzător, mi-am dat seama că în ultimii ani uitasem să mă mai gândesc atât de mult la mine și la ceea ce îmi doresc pentru viitor, aveam în jur situații si oameni nepotriviți, iar pandemia m-a ajutat să îmi iau un moment de liniște și să îmi reconsider prioritățile. Faptul că am luat-o pe cont propriu m-a ajutat să devin în momentul de față o femeie independentă, puternică și pregătită să evoluez cât mai mult în direcțiile dorite.

Pe plan profesional, pe lângă jobul din prezent, am început colaborarea cu cei de la Eblog auto și îmi doresc foarte mult să ajung prin content-ul meu la publicul feminin interesat de domeniul auto, dar și de cel al fashion-ului, cu atât mai mult cu cât în prezent mixul dintre acestea două este o nișă neexploatată în care aș putea contribui semnificativ cu lucruri faine.

Trecem printr-o perioadă dificilă, iar starea de bine este mai importantă ca oricând. Tu cum reușești să o menții?

Într-adevăr, în astfel de momente este foarte important să îți păstrezi optimismul și starea de bine. Eu, de exemplu, am încetat să mai urmăresc atât de mult știrile și, în general, emisiunile tv. Consider că mare parte din ceea ce se difuezază la tv în această perioadă induce permanent o stare de panică populației, așa că am decis să urmăresc doar anumite site-uri pentru cele mai importante știri. În rest, starea mea de bine a fost constant întreținută de faptul că familia mea este sănătoasă și ca am alături de mine o mulțime de prieteni și oameni frumoși. Faptul că am și o viață destul de activă m-a ajutat foarte mult să îmi mențin tonusul, tocmai de aceea m-am implicat în multe proiecte și mi-am găsit motivații care mi-au ocupat timpul.

E la fel de important ca acest optimism să se reflecte și în comunicare, după tine?

Desigur, în toate campaniile pe care le-am creat în ultimul an am mizat foarte mult pe comunicarea ideii de optimism, de nou început, astfel încât oamenii să nu mai perceapă această situație ca pe una fără ieșire, ci dimpotrivă, ca pe un impas prin care este nevoie să trecem pentru a ne bucura mai mult de toate lucrurile bune care urmează. Am comunicat, de asemenea, în jurul ideii de a ne bucura în această perioadă de lucrurile mărunte pe care până acum nu le puteam observa din cauza vieților pline pe care le aveam și a timpului limitat.

Sperăm cu toții să revenim la normalitate. Care sunt primele lucruri pe care o să le faci când se vor ridica restricțiile: o vacanță undeva departe, întâlniri cu cei dragi, cină la restaurantul preferat sau toate acestea și chiar mai mult?

Cel mai tare îmi este dor de o petrecere alături de toată gașca mea de prieteni. Din păcate, nu ne-am mai văzut în ultima vreme și îmi este foarte dor de ei și de întâlnirile noastre. De asemenea, abia aștept să petrec mai mult timp cu familia, pe care am evitat sa o văd din cauza faptului că, prin natura meseriei, am contact cu foarte multe persoane zilnic, deci aș fi reprezentat un risc.

Acum, mai mult ca oricând, îmi doresc să retrăiesc bucuria de a cunoaște oameni noi, care să mă completeze și să îmi împlinească sufletul.

De la vacanțe departe mă voi abține anul acesta, încă nu mă simt în siguranță să călătoresc în străinătate, însă România are atât de multe locuri frumoase, încât cu siguranță voi găsi zone în care să îmi petrec vacanța. Cred că e important să susținem economia țării și să încurajăm domeniul HoReCa, atât de afectat în aceste timpuri.

Ce mașină ai lua cu tine pe o insulă pustie sau în vacanța de vis și de ce?

Când eram mică, visam să mă plimb la mare într-o mașină decapotabilă. Vedeam în filme și mă imaginam plimbându-mă pe șosele, cu marea în stânga, cu pletele în vânt și cu muzică bună în difuzoare.

Mă gândesc la un Jaguar F-type, ca să recreez întru totul atmosfera din filme.

Sunt fascinată de tot ceea ce reprezintă creierul uman și încerc să descopăr cât mai multe despre puterea lui incredibilă de a ne controla și de a ne vindeca.

Sorana Brătulea

Revista Flawless.ro este dedicată viciilor noastre cotidiene, fie ele vacanțe, dulciuri, parfumuri, variante de cafea, lecturi, filme sau spectacole. Care sunt preferatele tale?

În general sunt un om cumpătat și am evitat mereu viciile, însă trebuie să recunosc faptul că am și eu anumite plăceri vinovate. Una dintre ele este muzica: la mine în casă trebuie să existe permanent muzică pe fundal. Pot să învăț, să lucrez cu muzică, uneori chiar să și dorm, pentru că este unul dintre lucrurile care mă relaxează cel mai tare.

De asemenea, lectura este iar o plăcere deosebită pentru mine. Citesc în special cărți de psihologie, dezvoltare personală și auto-cunoaștere. Sunt fascinată de tot ceea ce reprezintă creierul uman și încerc să descopăr cât mai multe despre puterea lui incredibilă de a ne controla și de a ne vindeca.

Nu pot să uit de dulciuri, care sunt probabil singurul viciu adevărat pe care îl am, din prisma consumului excesiv de zahăr. Însă, din fericire, am fost binecuvântată cu un metabolism bun, astfel că pot mânca absolut orice fără să am grija kilogramelor în plus. De aici și tendința de a mânca foarte multă ciocolată. O zi fără ceva dulce este o zi tristă pentru mine.

Ce nu ar trebui să lipsească din poșeta unei fete flawless? Dar din sufletul ei?

O fată flawless deține în poșetă cel mai important lucru: farmecul personal. În toate formele sale. Iar din sufletul ei nu pot lipsi bunătatea, empatia, optimismul, veselia și curajul.

Lifestyle & Leisure

One reply to “Sorana Brătulea, specialist marketing&PR: Este extrem de important să îți creezi o imagine impecabilă”

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *