Ori de câte ori se lansează un nou brand românesc, mândria şi interesul nostru sunt în creştere. Maison Olfactif nu este o excepţie de la această regulă, iar faptul că vorbim despre parfumuri cu “feromonale”, “emoţionale” şi “supreme” nu a făcut decât să ne intrige. Toate acestea sunt concepte interesante, dar şi intens dezbătute şi uşor controversate în parfumerie. De aceea, am stat de vorbă cu Ioana Marinescu, creatoarea din spatele brandului Maison Olfactif, pentru a afla totul despre parfumurile care se bucură acum de succes pe piaţa românească.
Ne bucurăm mereu să vedem un nou brand românesc de parfumuri, mai ales dacă vorbim despre un concept nou. Totuşi, trebuie să întrebăm: cum a apărut ideea Maison Olfactif?
Mulţumesc pentru apreciere! Ca să vă răspund la întrebare, ca şi farmacist formulator, am fost întotdeauna extrem de exigentă, dar şi creativă în ceea ce priveşte textura produselor pe care le prepar, însă la fel de multă atenţie am acordat notelor de absoluturi pe care acestea le poartă. Astfel, am interacţionat cu numeroase absoluturi şi esenţiale care mi-au deschis apetitul spre o nouă provocare fabuloasă – formularea şi prepararea extractelor de parfum. Astfel, Maison Olfactif a venit ca un proiect firesc, ca o etapă inovatoare, plină de fineţe, acurateţe şi muncă permanentă în cariera mea.
Bineînţeles că nu este uşor să fii antreprenor în România. Este, însă, provocator şi inedit, iar lucrurile acestea aduc frumuseţea în viaţa mea, la nivel de performanţă profesională.
Ioana Marinescu, Maison Olfactif
Cât de uşor este să fii antreprenor în România? Dar să intri în industria mondială a parfumeriei?
Bineînţeles că nu este uşor. Este, însă, provocator şi inedit, iar lucrurile acestea aduc frumuseţea în viaţa mea, la nivel de performanţă profesională. Iar atunci când efectiv iubeşti ceea ce faci, pasiunea faţă de meseria ta te împinge de la spate. Iar prezenţa noastră ca şi brand în industria mondială a parfumeriei mă obligă să aduc doar supremul în formulele mele. Astfel, extractele noastre sunt macerate timp de peste 6 luni în mediu cu temperatură şi lumină controlate, şi sunt preparate într-o fabrică proprie, după norme de calitate ISO 9001 şi ISO 22716.
Ştiu că Maison Olfactif are 3 direcţii distincte: Les Phéromonaux, Les émotionnels şi Les Suprêmes. Ce îmi poţi spune, pe scurt, despre fiecare dintre ele?
Fiecare gamă este o poveste frumoasă, începând de la notele pe care le conţine, cât şi design, descriere etc.
O categorie aparte, cu accente puternic carnale, extractele „Feromonale” (Les Phéromonaux) sunt extractele de parfum care au ca scop principal seducția pură, senzuală și romantică deopotrivă. Pe molecula „Hedione” s-au efectuat studii și teste de specialitate, demonsteandu-se că, la mirosirea acesteia, se stimulează o activitate sexuală intensă la nivelul creierului uman. Compoziția feromonală a acestei categorii de extracte, aspectată intens de prezența moleculei „Hedione”, stimulează emoțiile sexuale și reduce activ intensitatea stresului de la nivel cerebral, făcând din purtător/purtătoare o persoană puternică, sigură pe sine, dorită și adulată. Extractele de parfum feromonale sunt înnobilate cu esențe prețioase, compoziția obținută fiind una spectaculoasă, menita să rămână în memoria olfactivă a purtătorului/purtătoarei.
Emoțiile sunt reacții afective intense care ne trădează personalitatea și ne influențează major încrederea în sine. Astfel, am creat Extractele Emoționale („Les émotionnels”) ca fiind cea mai pură formă de intensificare a emoțiilor, rafinate spre superlativ de absoluturi olfactive prețioase. De exemplu, în blendul „Fatal dose: The happiness”, sentimentul de a fi fericit este intensificat de aroma de cireșe confiate, esență ce ajută creierul să își amintească de copilărie și iubirea necondiționată a bunicilor.
„Les Suprêmes” este o colecție excentrică creată într-adevăr „pour les connaisseurs”. Blendurile exotice și opulente sunt desăvârșite de prezența particulelor de aur de 24K, prezență ce înnobilează absoluturile mistic rășinoase, florale romantice și lemnoase sacre din compozititiile extractelor și îi fac pe purtători să fie și să se simtă unici. „Les Suprêmes” omagiază puterea, evocă mirosul luxului și contemplează senzualitatea. „Les Suprêmes” este colecția creată pentru femei superbe, independente și elegante și pentru bărbați puternici, pasionali, care știu și pot să conducă lumea. Este colecția semnătură care își va lasă amprenta olfactivă în memoria celor din preajma dvs.
„Adulther” miroase seducător şi tandru deopotrivă.
Ioana Marinescu, Maison Olfactif
Care este cel mai iubit parfum de la Maison Olfactif, în prezent şi care sunt, după tine, motivele pentru succesul acestuia la public?
Cred că „Adulther” este primul nume de extract care îmi vine în minte. Miroase seducător şi tandru deopotrivă, aduce aminte de lemon cake (n.r. prăjitură cu lămâie) şi cred că succesul acestui extract este datorat asocierii între nota gurmandă, rafinată, dar delicioasă de vanilie şi notele citrice, fresh de portocală şi bergamotă. În plus, „Adulther” are în compoziţie foiţă de aur, care intensifică remanenţa şi persistenţa extractelor din compoziţie.
Pe lângă parfumuri, Maison Olfactif propune şi o serie de produse de îngrijire şi pentru stare de bine. Care sunt acestea şi de ce aţi decis să le creaţi?
Într-adevăr avem şi o gamă Spa care include lumânări parfumate, ulei de corp, unt de corp şi gel de duş. Cred că adevăraţii cunoscători şi pasionaţi de notele fine sunt complementaţi excelent de gama aceasta. Pentru că, la rândul meu, atunci când găsesc o notă preferată, îmi place să regăsesc în orice folosesc acel miros. Tocmai de aceea am făcut această colecţie, pentru ca cei care iubesc sau se regăsesc în anumite note, să le poată avea în diverse formule. Ţin să adaug aici că uleiul şi untul, spre exemplu, au o remanenţă surprinzătoare, dau efectiv senzaţia că porţi un parfum. Şi au ca bonus răsfăţul texturilor hrănitoare şi delicate. Am primit numeroase feedback-uri şi apreciere în acest sens.
Ce se ascunde în spatele parfumurilor Maison Olfactif, adică ce îmi poţi spune despre parfumieri şi despre ingrediente?
Pot spune că se ascunde multă muncă, multe ore de research (n.r. cercetare), pentru că îmi caut extractele la producători de talie mondială, şi multe ore petrecute în laborator pentru a testa, formula şi a supraveghea macerarea, care are loc timp de 6 luni, în mediu cu temperatură şi lumină controlate. De asemenea, imaginea, design-ul, povestea fiecărui extract, începând cu eticheta, mansonul, cutia etc. sunt gândite în exclusivitate de mine.
Mă implic major în tot ce înseamnă arome Maison Olfactif, investesc o parte din mine în fiecare sticlă de parfum care ajunge la clienţi.
Ioana Marinescu, Maison Olfactif
Brandul Maison Olfactif a apărut pe piaţă în februarie 2024. E prematur să vorbim despre lansarea unor noi arome anul acesta sau ne aşteaptă câteva surprize?
Mulţumesc de întrebare. Sinceră să fiu da, am început să pregătesc deja de ceva timp noi extracte pe care le voi lansa în curand. Pentru că primele extracte au fost primite foarte bine, am hotărât să dezvolt gamele şi să aduc pe piaţă noi extracte pe care le aveam deja în gând de ceva timp. Mă implic major în tot ce înseamnă arome Maison Olfactif, investesc o parte din mine în fiecare sticlă de parfum care ajunge la clienţi.
Care este parfumul tău preferat de la Maison Olfactif şi de ce?
Eu le ador pe toate, evident. Însă dacă ar fi să aleg unul singur, ar fi „Adulther”, pe care îl pot numi „parfumul vieţii mele”, pentru că reuneşte acele note de vanilie gurmandă şi lavandă, portocală, bergamotă, scorțișoară, iasomie, lemn dulce, vanilie, mosc, caramel şi aur. Este, practic, un amalgam de note rafinate ce trezesc doar admiraţie şi adulaţie. Sincer, când l-am creat a fost preferatul meu, am ales notele mele preferate şi sunt super bucuroasă că am descoperit că, între timp, este şi preferatul clienţilor, fiind top sale.
Citeşte şi: Parfumurile…
Citeşte şi: George…