Pentru unii, o maşină înseamnă un simplu obiect care îi duce confortabil din punctul A în punctul B. Pentru alţii, maşina este un semn al statului social. Oamenii clasifică destul de simplist maşinile: scumpă/ieftină, mare/mică, rapidă/înceată etc.
Însă există o categorie care atribuie tot felul de caracteristici ciudate maşinilor.
Când vorbim de o Alfa Romeo, se întamplă destul de des să auzim cuvântul sexy. În primul rând, toţi iubitorii de Alfa sunt de acord că pronumele potrivit atunci când se referă la maşina lor este „EA”. De aici începe un întreg tablou plin de fantezii ciudate şi comparaţii inedite. Iniţial, am vrut să prezint Montreal-ul fără alte artificii şi impresii ale pasionaţilor de automobile, însă, în timp ce mă documentam, am descoperit reacţii ale oamenilor dintre cele mai interesante.
Entuziaştii mai nonconformişti vorbesc de condusul unei Alfe ca fiind o partidă de sex oral reuşită. Dacă reuşesti să o gâdili în modul potrivit, maşina te va răsplăti pe masură. Dacă îi cumperi ce vrea şi o ţii într-o condiţie bună, te va răsplăti cu gemete (ale motorului) şi te va înnebuni cu fiecare mişcare din şolduri.
Emoţia pe care o provoacă Alfa Romeo Montreal, chiar şi la 40 de ani de la apariţie este la fel de puternică şi naturală ca în prima zi. Montreal este copilul în care Alfa a hotarât să pompeze steroizi. Un muscle car Alfa este o imagine care îţi rămâne în minte, indiferent dacă eşti iubitor de maşini sau nu.
Un muscle car plin de stil european desenat de Carrozzeria Bertone nu poate însemna decât sex pe roţi. Unii spun că dacă ar avea una, ar dormi în garaj cu ea. Alţii ar risca ani buni de puşcărie în încercarea de a o fura. Pentru cei din urmă, am un pont: Ion Ţiriac are unul dintre cele 3917 de exemplare produse. E în showroom-ul din Bucureşti. Numai că, mare atenţie: s-ar putea să-l găsiţi în ea noaptea, aşa că, cele mai mari şanse de reuşită de a o fura le aveţi ziua.
Prezentat în 1967, Montreal avea să intre în producţie în 1970. Odată rezolvată problema caroseriei, conceptul de maşină totală avea să fie desăvârşit cu alegera motorului. Inima “bombei sexy” este o bombă la rândul ei. A fost a ales V8-ul cu care Alfa Romeo concura în cursele sportive. Propulsorul oferă senzaţii incredibile la turaţii nemaintâlnite pentru vremea aceea: la 6.400 rpm dezvolta 197 CP şi atinge viteza maxima de 220 km/h. De la 0 la 100 km/h, Montreal ajunge în 7.1 secunde.
Pe partea de transmisie a fost aleasă o cutie manuală în cinci rapoarte. Deliciul şoferilor cu valenţe sportive vine însă din suspensia complexă cu dublă basculă pe faţă şi diferenţialul cu alunecare limitată montat în partea din spate.
Criza petrolului din anii ’70 a venit ca o lovitură pentru piaţa auto, iar Montreal-ul nu avea să fie ocolit. În 1977, când modelul a ieşit din producţie, Alfa se chinuia deja să vândă stocul, linia de asamblare fiind închisă. Alfa Montreal rămâne un model de referinţă în istoria automobilstică. O maşină specială, în care doarme chiar şi Ion Ţiriac.
[…] oameni și relația lor cu brandurile se pot scrie multe, se pot face analogii care mai de care mai trăznite sau pur și simplu se pot analiza cifre de vânzări. Însă cel mai […]