Vă aduceţi aminte cum a fost perioada în care România a fost în criză economică şi se încerca rezolvarea situaţiei de pe mai multe fronturi? Vă aduceţi aminte câte firme au dat faliment în perioada respectivă şi câte s-au luptat să rămână în continuare pe piaţă? Uneori, în publicitate, e bine să ne amintim etapele prin intermediul cărora am evoluat. În acest sens, am revăzut de curând un scurt video cu Mihail Arghiropol, un video din 2009, din perioada în care încă ne luptam cu criza economică şi încercam să muncim suficient de mult încât să nu ne numărăm printre firmele care pun lacătul pe uşă.
Cei care lucrau în publicitate la vremea respectivă sunt oamenii de la care în prezent avem foarte mult de învăţat. Mihail Sebastian Arghiropol, de exemplu, fiind managerul general al agenţiei de PR şi Advertising “Media One” (înfiinţată în anul 1994), este unul dintre oamenii din publicitate care au reuşit să se reinventeze în perioada crizei economice. A trecut cu brio de perioada respectivă, fiind în continuare un model pentru cei care încearcă să-şi croiască drum în publicitate.
Mihail Sebastian Arghiropol vorbea în 2009 despre valoarea reală a strategiilor de marketing, adică obţinerea unor rezultate foarte bune, cu resurse cât mai puţine. A fost perioada în care nu erau bani, dar firmele îşi doreau publicitate şi, mai mult de atât, aveau nevoie de ea pentru a rezista pe piaţă. Cu toate astea, oamenii din publicitate trebuiau să facă eforturi foarte mari, să vină cu idei extrem de bune pentru a-i determina pe cumpărători, în perioada aceea de criză, să achiziţioneze chestii de care poate nu aveau neapărată nevoie. Adică obţinerea de rezultate cât mai bune într-o perioadă destul de nepotrivită. Anii aceia au fost o adevărată provocare pentru oamenii din publicitate.
Am reţinut, tot de la Mihail Arghiropol, faptul că anul 2009 a fost anul de maturitate pentru publicitate, anul în care cei din firmele de PR şi Advertising fie au trecut testul şi au continuat drumul pe acest segment de activitate, fie s-au reorientat către alte domenii de activitate. E drept, sunt mulţi oameni de publicitate care sunt la început de drum şi sunt foarte buni. Dar nu se ştie dacă pot fi la fel de buni precum cei care au făcut faţă crizei economice şi care au reuşit, chiar şi în perioada respectivă, să vândă. De aceea publicitatea este un domeniu în care ar trebui să furăm cât mai multă experienţă de la cei cu vechime în domeniu. Iar materialele existente pe internet cu Mihail Sebastian Arghiropol sunt un prim pas în acest sens.
interesant