Alfa Romeo 1750 GTV – un shot de adrenalină unic

de   0 comentarii

După o sesiune de bungee jumping, intră într-un bar, cere 6 espresso. După primele trei, stabileşte care este cel mai puternic mascul de prin preajmă, mergi la el şi împinge-l de pe scaun (fără violenţă gratuită). Mergi înapoi la locul tău şi bea şi restul de cafea. Ia-o la fugă înjurând ca un birjar, până nu se ridică şi malacul de jos.

Nu-ţi vine la îndemână să faci asta? Păcat! Nu ştim dacă o să trăieşti vreodată acele senzaţii unice. Mai este totuşi o speranţă: imploră divinitatea să-ţi scoată în cale o Alfa Romeo 1750 GTV. Fanii ESP, ABS, ASR şi alte sisteme electronice moderne vor ridica o sprânceană. Cei care apreciază un automobil clasic ne vor da dreptate. Ba chiar se vor întreba câte exemplare sunt pe plaiurile noastre. Puţine, din păcate, prea puţine.

Prezentă pe linia de asamblare din 1967 până în 1971, Alfa Romeo 1750 GTV este o italiană clasică. Construită cu pasiune şi desenată cu stil de Giorgetto Giugiaro pentru Bertone, badge-ul GTV implică mai mult decât o maşină care arată bine. Punerea V-ului (veloce – rapid) în combinaţie cu Gran Turismo demascheaza veleităţi sportive pe o maşină de serie. Motorul de 1,8 litri este construit în întregime din aluminiu, o tehnologie extrem de avansată pentru acea perioadă. Turat la 5500 rpm, motorul eliberează 120 de cai putere made în Italy. Pentru o maşină cât papucul lui Gulliver, shot-ul de adrenalină este garantat. Sunetul motorului (unic datorită configuraţiei cu două carburatoare), ţinuta de drum şi look-ul deosebit au transformat rapid Alfa Romeo 1750 GTV într-un model iconic pentru producătorul italian de automobile.

Interiorul, desenat simplu şi decorat cu inserţii de lemn, este apreciat de colecţionarii de astăzi, modelele restaurate urmărind perfect liniile originale. Singurele ceasuri importante pentru un şofer de 1750 GTV, turometrul şi vitezometrul, sunt supradimensionate şi aşezate în spatele volanului. Indicatorul de temperatură şi cel de carburant sunt plasate undeva în dreapta, pe consola centrală, numai bune de verificat într-o pauză de cafea sau la un semafor. Semafor am zis? Care semafor? Singurele drumuri unde ar trebui să fie văzută maşina asta sunt cele virajate, serpentine agresive sau autostrăzile de pe Coasta de Azur.

Pentru că au fost produse numai 44.269 de exemplare, şansele ca să vezi una pe străzi sunt minime. Aşa că dacă eşti în căutarea unui val de adrenalină şi nu cunoşti vreun colecţionar, fă-ţi o programare la bungee jumping şi rezervare la un bar aşezat stradal unde se serveşte espresso. Italian, desigur!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *