Alfa Romeo 33 Stradale nu e o simplă mașină, e o lecție de istorie. Iată tot ce trebuie să știi despre modelul special prezentat recent de producătorul italian.

Dacă privim înapoi la cei peste 110 ani de istorie a mașinilor de curse și de stradă, găsim cu siguranță o sursă inepuizabilă de inspirație. Pentru Alfa Romeo, alegerea e întotdeauna dificilă: care dintre legendarul 6C și 8C dinaintea războiului, faimosul Disco Volante din 1959 sau eleganta Montreal să fie reimaginată? Răspunsul lor în 2023 a fost unul singur: Alfa Romeo Tipo 33 Stradale din 1967, o bijuterie a automobilismului… și următorul tău wallpaper, că posterele nu mai sunt la modă.

Tipo 33 Stradale, un simbol al mărcii

Tipo 33 Stradale a fost creată între 1967 și 1969, doar 18 exemplare părăsind uzina Alfa Romeo. Acest model a avut la bază prototipul sport de curse Alfa Romeo Tipo 33, care a concurat în 1966 și 1967 în diverse competiții. Deși nu a fost cea mai de succes mașină Alfa Romeo, cele trei generații de Tipo 33 care au urmat au transformat-o într-un simbol al mărcii. Prima generație a concurat în Campionatul Mondial de Automobile Sportive, obținând locul 5 în cursa de 1.000 de kilometri de la Nürburgring din 1967. Primele modele au fost echipate cu un motor cu patru cilindri în linie de la Alfa Romeo TZ2, înainte de a primi ulterior un V8 de 2,0 litri, generând 230 de cai putere. În anii ce au urmat, motorul a crescut în capacitate odată cu noile generații, culminând cu flat-12 turbo de 2,2 litri și 640 de cai putere al modelului Alfa Romeo 33SC12 Turbo, care a concurat între 1976 și 1977.

Alfa Romeo 33 Stradale din 1967

Versiunea de șosea a primei generații Tipo 33 păstrează același exterior curbat și proporții caracteristice. Este o mașină compactă, cu o parte frontală scundă care se îndoaie gratioasă deasupra roților din față. Parbrizul înfășurat adaugă dramatism, dar elementul central sunt ușile fluture cu jumătate superioară din sticlă. Caroseria curge elegant către partea din spate, cu prize de aer pentru răcirea motorului V8 de 2,0 litri montat în spate. Cu toate că nu era cel mai puternic V8 din gama Alfa Romeo, reușea să ofere performanțe uluitoare, dată fiind greutatea sa redusă de aproximativ 700 kg. Acest model putea accelera de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 6 secunde și atingea o viteză maximă de 260 km/h. Astăzi, mașinile Tipo 33 sunt rarități extrem de valoroase, cu prețuri de peste câteva zeci de milioane de euro.

Alfa Romeo 33 Stradale, inspirată din Tipo 33 Stradale

Noua interpretare aduce o viziune modernă asupra acestui clasic. Exteriorul este un tribut minunat adus designului original, cu o caroserie creată de Carrozeria Touring Superleggera. Elementele de design iconice sunt păstrate, de la partea frontală distinctiv coborâtă, ușile fluture cu partea superioară din sticlă, la prizele de aer și stopurile rotunde. Interiorul este la fel de rafinat, cu scaune sport din piele în două nuanțe, panouri de control din aluminiu prelucrat și detalii de înaltă calitate.

Sub capotă, cei norocoși pot alege între un motor V6 biturbo pe benzină de 650 CP și un sistem electric de 750 CP. Ambele variante promit performanțe impresionante, ajungând de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3 secunde.

Alfa Romeo 33 Stradale reprezintă o reîncarnare a trecutului glorios al mărcii, combinând farmecul și pasiunea designului italian clasic cu tehnologia de vârf a zilelor noastre. Este o mașină care cu siguranță reușește să cucerească inimile pasionaților de automobile din întreaga lume.

Dacă deja te gândeai pe la ce bancă să te împrumuți ca să-ți iei și tu una, există două mici piedici. În primul rând, prețul. Alfa Romeo 33 Stradale costă „doar” 1,7 milioane de lire sterline. Dacă, prin absurd, ai acești bani de pe la vreo mătușă sau din vânzări anterioare, mai există o problemă: toate cele 33 de mașini care vor fi fabricate au fost deja vândute înainte ca măcar una dintre ele să fie pusă în circulație. Noi, muritorii de rând, nu putem decât să sperăm că oamenii care și le permit chiar le vor conduce din când în când, în loc să le transforme în simple obiecte care stau într-un garaj.

Vezi aici toate pozele oficiale ale modelului.

Vezi și: ALFA ROMEO 1750 GTV – UN SHOT DE ADRENALINĂ UNIC

Boys & Toys

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *