Ultimii doi ani au fost marcaţi de o reîntoarcere la estetica anilor ’90-2000, dar şi la o serie de simboluri culturale asociate cu această perioadă. De la apariţia filmului Barbie şi până la recentul concert susţinut de 50 Cent la Bucureşti, hip-hip-ul, accentele de plastic colorat şi muzica pe care o ascultam altădată în cluburi par să fi luat din nou cu asalt Bucureştiul şi nu numai. Să fie doar nostalgie? Probabil că nu, mai ales având în vedere revenirea brandului Juicy Couture în atenţia publicului. De la velur şi până la celebra inscripţie „Juicy”, brandul a revenit în forţă, cu întreaga putere de odinioară. Iar asta nu poate decât să ne bucure!
Ce este şi cum a apărut Juicy Couture
Juicy Couture a început cu o mare poveste de prietenie, în 1997. Brandul a fost fondat de Gela Nash și Pamela Skaist-Levy, care erau prietene la acea vreme şi care şi-au dorit că creeze un brand ideal pentru femeile însărcinate şi proaspetele mămici. Astfel a luat naştere Travis Jeans, în 1989. Precursorul Juicy Couture se axa mai ales pe vânzarea pantalonilor ideali pentru perioada de graviditate şi maternitate, dar brandul a evoluat odată cu trecerea timpului. În 1996, proprietarele i-au schimbat numele în Juicy Couture, iar de aici şi până la treningul care a luat cu asalt lumea nu a mai fost decât un pas.
Procesul de rebranding pe care proprietarele l-au început în 1996 nu s-a limitat la schimbarea denumirii brandului, din contră! Una dintre cele mai importante decizii pe care Gela şi Pamela le-au luat în această perioadă este aceea de a trimite diferite piese vestimentare vedetelor. Astfel, celebrul trening Juicy Couture din velur a fost creat special pentru Madonna şi trimis vedetei în 2001. Astfel, atât treningul, cât şi brandul, au ajuns celebre peste noapte, dar şi favorite ale vedetelor de la acea vreme. Obiecte vestimentare Juicy Couture au fost purtate cu drag de nenumărate celebrităţi ale anilor 2000, inclusiv de Jennifer Lopez, Britney Spears şi Paris Hilton. În plus, brandul a apărut şi în seriale precum Gilmore Girls sau Friends.
Revenirea trendurilor din anii 2000
Ştiam deja că diferite seriale din anii ’90-2000, precum Friends şi Gilmore Girls au devenit îndrăgite de cei din Generaţia Z, născuţi în aproximativ aceeaşi perioadă. Odată cu revenirea hip-hop-ului la putere, deşi în altă formă, şi cu succesul unor producţii noi precum Barbie, era de aşteptat ca şi brandurile şi piesele vestimentare purtate în 2000 să cunoască o revenire. Revista London Runway susţine că „asistăm la revenirea unei perioade din fashion privite anterior cu dispreț pentru comportamentul său oarecum vulgar. Oamenii aduc înapoi începutul anilor 2000 și îl personalizează, încorporând elemente ale acestei perioade în garderoba lor modernă.”
Aceeaşi revistă arată că numeroase celebrităţi repostează pe platformele de socializare fotografii din epoca respectivă, popularizând încă o dată estetica anilor 2000. „Am început să vedem o serie de celebrități postând texte şi fotografii #throwback, în look-urile lor iconice din anii 2000. Poate cel mai remarcabil moment este al reginei de la începutul anilor 2000, Paris Hilton, care a repostat o imagine cu ea însăși de la show-ul Joey și T din 2003,” dezvăluie revista. Într-adevăr, revenirea trendurilor din acea perioadă este tot mai vizibilă, iar odată cu tendinţele redevin actuale şi brandurile de la acea vreme, în frunte cu Juicy Couture.
Acum şi în România
Începutul anilor 2000 în modă a inclus nenumărate trenduri iubite şi detestate deopotrivă: imprimeul leopard, cizmele peste genunchi, fustele mini și treningurile din velur de la Juicy Couture au făcut istorie la acea vreme. Susţinut de nenumărate vedete, brandul a devenit un simbol al primului deceniu al secolului XXI. Ani mai târziu, datorită interesului influencerilor, al designerilor şi al criticilor fashion, Juicy Couture a revenit în preferinţele publicului. Treningurile emblematice propuse de acest brand şi multe alte obiecte vestimentare specifice anilor 2000 pot fi găsite acum la MODIVO.