L’Oreal Paris a ales o femeie musulmană drept imagine a produselor de îngrijire a părului

de   0 comentarii

L’Oreal Paris a ales o femeie musulmană drept imagine a produselor de îngrijire a părului Elvive. Aceasta își poartă mereu părul acoperit cu o eșarfă, în public. Amena Khan, o cunoscută bloggeriță britanică, se alătură astfel unei liste lungi de actrițe, cântărețe și modele care au reprezentat cu succes imaginea L’Oreal. Lista include și multe nume faimoase precum Jennifer Lopez, Eva Longoria, Blake Lively, Doutzen Kroes, Helen Mirren, Laetitia Casta, Julianne Moore, Aishwarya Rai, Beyoncé Knowles ș.a.m.d.

Nimeni nu poate nega importanța pe care femeile o acordă îngrijirii părului. Acoperit sau nu, coafat sau nu, părul este atât de important pentru femei încât cea mai cunoscută mișcare pentru drepturile acestora a fost adesea asociată cu o tunsoare: cea bob, în anii ’20. Totuși, decizia L’Oreal de a promova produsele de îngrijire a părului având drept ambasador o femeie care își poartă cel mai adesea părul acoperit poate părea ciudată. Și poate aminti întrucâtva de conceptele de nouvorbă și dublugândire ale lui Orwell. Știm cu toții că frumoasa doamnă din reclama oricărui producător a fost coafată înainte și că părul ei nu arată așa doar fiindcă a ales produsele companiei. Dar reclama ne contrazice. Și uneori ne dorim să o credem…

Amena Khan a declarat că, deși nu-și poartă părul descoperit în public, petrece foarte mult timp acasă sau alături de cei dragi fără să poarte eșarfe. Ea susține că sănătatea și frumusețea părului este foarte importantă pentru ea, indiferent dacă este văzut de alții sau nu. Pentru ea, hijabul semnifică independența și dreptul de a alege. Din acest punct de vedere, alegerea companiei L’Oreal este atât curajoasă, cât și inteligentă. Compania a ales drept ambasador o femeie care alege să-și poarte părul acoperit, care se poate adresa cu ușurință femeilor musulmane și nu numai, femeilor care aleg la rândul lor să-și poarte părul acoperit…

Totuși, cât de autentic este mesajul? Conform Vogue, Amena Khan spune că a avut încredere în L’Oréal, încredere că vor comunica bine mesajul ei. „Dacă mesajul este autentic și vocea din spatele lui este autentică, nimeni nu îl poate nega”, a declarat Khan. Și nimeni nu poate nega că Amena Khan are dreptate să fie mândră de independența ei: a ales să poarte hijab și a devenit un simbol al eleganței și bunului-gust în Marea Britanie. Un model, poate, pentru mii de tinere musulmane de pretutindeni, dar mai ales din state care le dau dreptul să aleagă. Pe de altă parte, în alte colțuri mai întunecate ale lumii, hijabul este încă un simbol al oprimării și dependenței. Departe de a fi o alegere și dincolo de obicei, acoperirea capului este acolo o obligație.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *